A koronavírus-járvány dacára 3,1 százalékkal növelte bevételeit a Xiaomi kínai elektronikai vállalat a második negyedévben.
A pekingi székhelyű vállalat szerdán azt közölte, hogy a bevétele 53,54 milliárd jüanra (7,77 milliárd dollár, 1 jüan=43,49 forint) emelkedett a június végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 51,95 milliárd jüanról. Elemzők enyhén csökkenő, 51,41 milliárd jüan bevételt vártak.
A cég okostelefon üzletágának a bevétele – ami a Xiaomi teljes bevételének a kétharmadát adja – 1,2 százalékkal, 31,6 milliárd jüanra csökkent. A vállalat 28,3 millió mobiltelefont adott el a negyedévben, jóval kevesebbet az egy évvel korábbi 32,1 millió készüléknél. Eközben a tengerentúli piacokon a Xiaomi csúcskategóriás készülékeinek az eladása igen jelentősen, 99,2 százalékkal emelkedett éves szinten.
A Xiaomi adózott eredménye 129,8 százalékkal, 4,49 milliárd jüanra ugrott a második negyedévben. A cég egyszeri tételek nélkül számított adózott nyeresége 3,37 milliárd jüan lett, jócskán meghaladta az elemzői várakozásk átlagában szerepelt 2,24 milliárd jüant.
A 2010-ben alapított Xiaomi a negyedik legnagyobb mobilgyártó a világon az eladott készülékei alapján.
2020. augusztus 26.
(MTI/Reuters)