A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által várt csökkenéssel szemben organikus bevételnövekedésről számolt be szerdán közzétett jelentésében.

A holland cég beszámolója szerint az idei első negyedévben az árbevétele 4,9 százalékkal, 7,78 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 8,18 milliárd euróról.
Ugyanakkor a Heineken első negyedéves egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti nettó bevétele organikusan 0,9 százalékkal nőtt éves szinten, szemben az elemzők által várt 0,6 százalékos csökkenéssel
Az eladott sör mennyisége organikusan 2,1 százalékkal csökkent, míg az elemzők jelentősebb, 2,9 százalékos visszaesésre számítottak.
A Heineken egyúttal fenntartotta idei működési eredményre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti működési eredmény 4-8 százalékos organikus növekedésére számít 2025-ben.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye mintegy 3,8 százalékos pluszban állt az amszterdami tőzsdén szerdán 14 óra körül.
A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti.
2025. április 16.
(MTI/dpa/Reuters)