Kína lehetőségei a szolgáltatások kereskedelmében

A 2025-ös Kínai Nemzetközi Szolgáltatáskereskedelmi Vásár (CIFTIS) jelentős külföldi részvételt vonzott: több mint 80 ország és nemzetközi szervezet rendezett kiállításokat és konferenciákat, és a Fortune Global500 közel 500 vállalata és nemzetközi iparági vezető állított fel standokat. Sok külföldi vezető kijelentette, hogy ezt a platformot „nagy színpadnak” tekintik, ahol lehetőségeket oszthatnak meg Kínával.

Zhao Jun, a Johnson & Johnson kínai kormányzati ügyekért és politikáért felelős alelnöke:

Kínával szembeni mély elkötelezettségünk fő okai a következők: először is, Kína 1,4 milliárd lakosának egészségügyi igényei. Másodszor, a külföldi befektetések számára folyamatosan javuló üzleti környezet. Harmadszor, Kína innovációs ökoszisztémája, amely az egészségügy folyamatos fejlődését ösztönzi. E három tényező alapján a Johnson & Johnson fenntartja fenntartható fejlődését Kínában.

Yang Donglan, a Philips Greater China marketing alelnöke:

A CIFTIS világszinten is vezető kiállítás. Külföldi cégként elismerjük a platform hatását. Lehetőséget nyújt legújabb, csúcstechnológiás termékeink bemutatására, amelyeket mind Kínában gyártanak. Ez egyben a Philips elkötelezettségét is jelzi az egész kínai piac iránt. Reméljük, hogy a CIFTIS-platformot kihasználva még szorosabb kapcsolatot tudunk kialakítani beszállítóinkkal és a helyi kormányzattal.

Levan Tavadze, Grúzia pekingi nagykövetsége kiállítási területének vezetője:

Ez a hetedik egymást követő alkalom, hogy részt veszünk a CIFTIS-en. Ez a platform felbecsülhetetlen értékű számunkra a kínai ügyfelekkel, barátokkal és hétköznapi emberekkel való közvetlen kapcsolatfelvétel szempontjából. A Kína és Grúzia között tavaly elindult vízummentességi megállapodást követően tudomásom szerint számos kínai turista látogatott el Grúziába.

Jiang Liqin, a KPMG China ügyfél- és üzletfejlesztési vezető partnere:

Kína hagyományos iparágai a jövőben jelentős átalakulási, korszerűsítési, minőség- és hatékonyságnövelési igényekkel szembesülnek. A hagyományos szolgáltatási szektorok modernizálása terén még jelentős lehetőségek rejlenek az AI és a digitalizáció kihasználásában. Emellett úgy vélem, hogy a fogyasztói szférában rejlik a nagyobb potenciál. A központi kormány nagy reményeket fűz a fogyasztáshoz, mint a gazdasági fellendülés jövőbeli motorjához. A szolgáltatási szektorban a fogyasztásnak nagyobb fejlődési kilátásai vannak. Ráadásul a kínai cégek globális terjeszkedése és globalizációs törekvései rendkívül nagy vonzerőt jelentenek a szolgáltatásaink iránti kereslet számára.

2025. szeptember 17.

(China Media Group)

(x)