Az online marketing sikerességét leginkább meghatározó eszközök és módszerek napjainkból – I. rész

Az online marketing sok-sok különféle stratégiát, taktikát, eljárást, eszközt és csatornát foglal magába, azonban a sikerorientált marketinghez megfontolt döntések sorozata szükséges, amelyek viszont egyes eszközök mélyreható ismerete nélkül könnyen meghiúsulhat.

Jelen írás egy rövidebb, ám annál információdúsabb ismertető lesz napjaink legnépszerűbb és leghatékonyabb online marketing eszközeiről. Főképp azon elemek kerülnek említésre, amelyeket aktuálisan is a leginkább megéri alkalmazni, amennyiben sikeresek szeretnénk lenni.

Nagyon leegyszerűsítve és közérthetően az online marketing eszközeit két nagy csoportra lehet bontani: egyrészt a fizetős hirdetések kategóriájába, másrészt a kvázi „ingyenes” eszközök csoportjába. Előbbi esetében a látogatóért fizetünk, míg utóbbi vonatkozásában közvetetten nem fizetünk – ettől függetlenül ez a módszer sem ingyenes, mint – érintőleges ugyan, de – kiderül majd az alábbiakban.

Saját weboldal / webhelymarketing / honlapkészítés – hatékonyan

Talán magától értetődő, hogy az online marketing legfontosabb alappillére egy átlátható, esztétikus és a leendő ügyfelet magával ragadó weboldal létrehozása, folyamatos fejlesztése. Ha nagy szavakat szeretnénk használni, azt is lehetne mondani, hogy gyakorlatilag minden itt dől el. Ez az a felület, ahol az ügyfelek először találkoznak adott márkával, az első benyomás létjogosultságát és fontosságát pedig nehéz vitatni, bármiről is beszélünk. Nagy általánosságban elmondható, hogy a webhely az első kapcsolatteremtési pont a márka és a célközönség között, igényes vizuális és grafikai elemek nélkül, idejét múlt dizájnnal nem sok remény marad a sikeres márkaépítésre.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás, vagyis az ún. SEO egy olyan eljárás, amely azt a célt szolgálja, hogy a webhely tartalmai magasabb pozícióban jelenjenek meg a keresőmotorok találatai között. Magyarul, ha a Google-ban valaki rákeres egy adott kifejezésre, minél előrébb és feljebb jelenjen meg a képernyőn, ezáltal is nagyobb elérést generálva. A keresőoptimalizálás tehát segít, hogy az adott márka, termék vagy szolgáltatás láthatóbbá váljon a vásárló számára. A keresőoptimalizálás nagy előnye amellett, hogy ingyenes, az, hogy okosan és megfelelően használva rengeteg új, a termék iránt érdeklődő felhasználót lehet vele szerezni.

Tartalommarketing / blog marketing

A SEO és a tartalommarketing rokonfogalmak, szorosan összefonódnak, de teljesen nem fedik egymást. A tartalommarketing esetén fontos egy előre kigondolt stratégia mentén haladni és érdekes, informatív, ugyanakkor nem kifejezetten vásárlásra ösztönző tartalmat kreálni és megosztani. A tartalommarketing az egyik legdinamikusabban feltörő online marketing módszer jelenleg, amely magába foglalhat blog- és vlog-készítést, illetve a közösségi médiás felületeken (pl. Facebook, Youtube, Instagram, LinkedIn) történő tartalomgyártást is. A jó tartalommarketing bizalmat épít a közönségben, hiszen a látogatók megismerhetik a szakmai kompetenciánkat és hozzáértésünket, akár más oldalak is hivatkozhatnak tartalmunkra.

Közösségi média marketing

Érintőlegesen már szóba került az imént a közösségi média szerepe, köszönhetően az elmúlt nagyjából 10 évben végbemenő digitális fejlődésnek, az emberek jelentős részének napi rutinjává vált a közösségi médiás tartalomfogyasztás. Ezen okból is kifolyólag ma már megkerülhetetlen a közösségi média, mint fajsúlyos online marketing eszköz. Rengeteg kattintás, lájk, megosztás és hirdetés generálódhat egy-egy rövid, ám annál jobban megírt poszt esetében, éppen ezért közösségi médiás jelenlét nélkül ma már nincs online marketing.

A következő részben további online marketinges eszközök, illetve módszerek kerülnek megemlítésre.

2020. november 5.

P.Sz.